Wednesday, January 19, 2011

Zaman itu :)

Tak tau kenapa, tiba-tiba rindu. Asyik teringat je dan rase nak ulang semula masa yang da berlalu tu. Eh, in bukan entry jiwang tau, I'm actually talking writing bout my childhood (:
Mungkin sebab bila jadi kanak-kanak tak payah fikir banyak benda macam sekarang. Dalam kepala cuma ada cartoon, toys, cartoon and toys.Betol tak? Salah. Tapi entry kali ni nak cover about toys dulu.Cartooooon laterlah.HEHE.



1st thing that I missed as a child is my Babie Barbie. typical.uhuh.
I have like 5 Barbie.eh Barbies la kan?plural.

Barbie dulu dan sekarang macam dah lain.Or is it me as a grown up I feel they are different? =_="


 
why do I like Barbie? Sebab cantek. Biasela budak-budak kan, no, perempuan kan of course la suka benda-benda yang cantik dan comel-comel. Betol tak? Salah lagi
Barbie always come with few accessories like shoes and handbags and glitter clothes. and and and once I really want a Barbie house. you know, the whole set of Barbie house. Bila keluar iklan Barbie kat TV I was like drooling. (sekarang da tak banyak iklan Barbie kan? I guess Mattel dah xda modal nak advertise Barbie)


this is what a Barbie doll house looks like in the inside. *eyes still sparkling after 16 years*
 


tapi malangnya, tak kesampaian T_T. I only have a set of Barbie's kitchen je. It comes with refrigerator and stove and kitchen utensils. Bolehlah, dari tak dapat langsung kan.



Next, I miss my baby dolls. Yea, ba-by dolls. I was a baby playing with a baby.






atas nih cuma random pix je.I guess this is some sort of baby doll ala-ala POOH gitu. mine was the one yg bile kite baringkan, die tutup mata+boleh bagi minum and nanti die kencing buang air.kalau zaman sekarang ala-ala Baby Alive lah. Tapi bila da berumur ni kan, hey I mean in 20's ni kan, I ada sorang niece yang giler baby doll tau. She has like 90+ baby dolls up to today. Bila dtg rumah die, bile malam I and her elder brother jadi takut tau. Coz ade certain dolls yang boleh sing lagu Arab. Just imagine when you are sleeping, suddenly you heard an eerie song~ duhh. *kiteorang selalu hide that doll*






Kalau you all ingat I ni cam geli-geli gurly-gurly you are wrong. Because I played with LEGO.
Ala, bata-bata LEGO yang colourful bila susun boleh jadi KLCC. Best gilerrrr oh! 



superb design!I can never build this!



Kalau dulu LEGO cuma dalam baldi die kan? I call it baldi coz I dont know the exact name for the LEGO container. Ignore me. Zaman sekarang, LEGO comes in Star Wars Edition lah, jets, firetrucks etc. Untung budak-budak zaman sekarang. I envy them, no, my nephews.






Hah, lagi satu!lagi satu!pernah main tanah yang liat-liat tu tak? We call it Play-Doh. Toys ni kalau sampai sekarang suruh main pon I main lagi tau! So bolehlah, menginvestkan money anda untuk birthday present I by giving me few sets of Play-Doh. few sets.again. few sets. ^_^


bestlaaaaa.korang tak rasa best ke?



see?a birthday set!please ignore the age 2 when you buy this for me.







*ting tong*
loceng kelas dah berbunyi ye kawan-kawan.Masa untuk kembali kepada keremajaan dan kematangan demi sesi pembelajaran di kelas.HAHAHA.darn~ toooodles!




t.t.f.n (n_n)

No comments:

Post a Comment